Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Leen & Christof
|
Geplaatst: 31-08-2008 13:09:56 Onderwerp: Verloop van de zondagse ritjes |
|
|
|
Op deze pagina kan je het veloop van onze zondagse ritjes volgen.
Misschien een hulp voor diegene die twijfelen om al dan niet mee te fietsen.
Vandaag Zondag 31 aug 08 is de eerste pelink rit gereden.
Met zen drieen reden we tot in wambeek om daar de bianchitrofee te rijden. Zo een 55km in het pajotteland. Veel heuveltje op en heuveltje af.
Op het tempo van de traagste (ik dus)werd de 55km samen uitgereden.
Ik hed het redelijk moeilijk en vrij zware benen wegens de overdaad aan eten en vooral drinken (alcoholische ranken). Maar we zijn er geraakt en dat is het belangrijkse. |
|
Terug naar boven |
|
|
Gunther & Heidi
|
Geplaatst: 02-09-2008 07:26:21 Onderwerp: |
|
|
|
Het was inderdaad een leuk ritje met ni teveel platte baan. Er is wel een voordeel aan BERGOP daarna is er BERGAF. De rit ging van Wambeek richting Vlezenbeek, Pepingen, Halle, Bogaarden terug Pepingen naar Lennik enzo terug naar Wambeek.
Er zaten een paar ferme kuitenbijters in verwerkt maar da is goed voor den hartslag is omhoog te jagen en dat is hier zeker gelukt. Er waren een kleine 1300 starters wat bij de aankomst een ferme overrompeling teweeg bracht. Eenmaal thuis gekomen Hadden we een Gemiddelde snelheid van een goeie 24km/h over een afstand van 72km. De 1ste Pelinck rit kun je beschouwen als geslaagd. Er komt zeker een vervolg aan. _________________ trucking is not a crime |
|
Terug naar boven |
|
|
Leen & Christof
|
Geplaatst: 07-09-2008 12:44:04 Onderwerp: |
|
|
|
De week is weer door en het is terug zondag fietsdag.
Het was bar slecht weer en de 2 fietskompanen waren in verlof. Dus is het alleen fietsen geblazen.
Je zou zeggen geen weer om te fietsen maar om toch in beweging te blijven ben ik vertrokken voor een kleine regen rit. Een ritje van 30km, genoeg om is goed de beentje is goed te laten draaien en om niet te hard af te koelen door regen en wind. Aan een gemiddelde snelheid van 24km/h is dit ritje dan ook volledig afgelopen in een uur en een kwartier. Hopelijk volgende week beter weer want dan is het terug bianchi trofee in dendermonde dus ritje van om en bij de 80km. |
|
Terug naar boven |
|
|
Gunther & Heidi
|
Geplaatst: 14-09-2008 11:57:46 Onderwerp: |
|
|
|
14 september zondagmorgen om een uur of 8 zijn we er terug ingevlogen voor ons wekelijks fietstochtje aan te vatten.
Ik was content da ik lange mouwen aangedaan had want het was aan de frisse kant.Dus wijle weg me 2 den derde zijn we in Krokegem gaan oppikken en diene zot stond da in zijn zomertenueken. .
Daar beslist om zelf een toerke uit te vinden enzo zijn we dan naar d'monde gereden en daar via de scheldedijk naar baasrode,Buggenhout, St amands,Opdorp om terug via Buggenhout naar Malderen te gaan. En daar wast verdoemme veel wind zen en dan nog in ons gezicht. Tandje kleiner en door de wind naar Steenhuffel waar onze reukzin sterk op de proef gesteld werd door een bbq kampioenschap. Dan nog een beetje binnewegskes genomen dat we in Meise uitkwamen en dan begon de rit maar echt. Vandaag zat het venijn in de staart want eenmaal in Meise was er niet veel platte baan meer .
we zijn dan via Ossel naar Wemmel en Relegem gereden en zo via Asse naar huis.
Het was weer een leuk tochtje van om en bij de 80 km.
Volgende keer zijn weer paraat.
Doei _________________ trucking is not a crime |
|
Terug naar boven |
|
|
Leen & Christof
|
Geplaatst: 14-09-2008 12:16:59 Onderwerp: |
|
|
|
Hey,
Inderdaad weer zondag fietsdag.
Tot in denedermonde ging het vlot en was er ng een beetje twijfel om al dan niet de bianchitrofee (60km) toer te rijden. Er werd een goede beslissing genomen om het maar niet te doen. Nu hebben we 80km gereden en het vat was zo goed als af. Anders moetsen we er nog eens 20km bij doen als het een toerke vna effectief 60km was.
dus zoals gunther al zij door dendermonde en dan de binnenbanen tot asse. Bij de Bianchi is er een bevoorrading halverwege die was er nu dus niet.
Dus maakte we een verkeerde inschatting met de inhoud van onze drinkbussen waardoor we op 50km droog stonden. Verder zonder vocht dus. In Ase besloten we dan maar om effe te stoppen aan een drankautomaat. Eerste automaat slikte wel het geld in maar van drank kwam er niet veel uit. Met 1,20€ minder op zoek naar een andere automaat. In Asseterheide was er nog een automaat dar kregen we wel drinken. effe bijtanken en dan te laatste km's tot thuis. Eens thuis was de 80km rond en de kaars uit.Het was inderdaad niet al te warm vooral als je uit de zon reed. Gelukkig hadden we onze trui met lange mouwen aan.
Op naar de volgende pelink rit.
Volgende week rij ik in Oudenaarde een ronde van 90 km een organisatie van Safety jogger. Hoppelijk is daar de kaars niet uit na 70km, anders wordt het 20km afzien.
Voor degene die willen meegaan. ik vertrek om 7.30u met de wagen richting oudenaarde. |
|
Terug naar boven |
|
|
Leen & Christof
|
Geplaatst: 25-09-2008 13:45:35 Onderwerp: |
|
|
|
Saffety jogger Classic. 6000 deelnemers in totaal.
Wel over 4 MTB en 4 cyclo parcours.
Mijn peter, schoonbroer en ik haddengekozen voor de 90km door de vlaamse ardennen.
In het begin ging het er rustig aan toe met enkele kleine heuveltjes dus alles in orde. Na een 25km kwam de eerste zware kaseistook eraan die dan nog eens redelijk goed omhoog ging. Al een eerste kennismaking met komende werk. Wel een geluk boven was de eerste bevoorrading.
Effe bijtanken een beetje eten en verder. Nu begonnen w aan het echte werk danchten we. 30km rijden tot de volgende bevoorrading. Het was inderdaad al een heel stuk zwaarder maar doenbaar. Op deze graad geraken we makklijk op een tempo van 24 binnen dachten we.
Eens an de laatste bevoorrading binnen gekomen bogonnen de krampen af en toe de kop op te steken. Niet te erg maar het gevoel was er wel al.
Bij het verlaten van de bevoorrading bogonnen we aan de laatste 15km. Maar het venijn zat hem in de staart. Na 500m was de kanarieberg er een lelijke kuitenbijter die mijn krampen lekker aanwakkerde op 100m van de top kramp in bijde benen en verplicht moeten stoppen om te stretchen anders kon ik niet verder. Na 2min verder lekker ontspannen en stretchen in de afdaling en op de zeldzame vlakke stukken. Na 5km rijden het volgende venijn de eikenberg stijler als de kanarieberg en oop kaseien. Verzet op het kleinste en aan 7km/u naar boven. Eens boven konden we ons laten gaan op en brede steenweg in de afdaling. Tegen 60km/u een afdaling doen heelt gelukkig het gemiddelde een beetje omhoog. In oudenaarde aangekomen hadden we 89km op de teller met een gemiddelde van 22,3km.
Vlug iets drinken ginder en dan vlug naar huis om 5min telaat te komen op het verjaardagsfeestje van mijn schoonbroers dochter.
Nu vollop trainen om er volgend jaar zonder krampen en aan ee hoger tempo door te geraken. |
|
Terug naar boven |
|
|
Leen & Christof
|
Geplaatst: 28-09-2008 12:42:19 Onderwerp: |
|
|
|
Vandaag geen vlaamse ardennen.Maar een klein tochtje van 30km aan een gemiddelde van 24km/u. Het ging over meldert, baardegem naar herdersem over aalst daar langs de dender tot in Denderleeuw en dan terug richting essene.
Dit om dat Gunther zijn vrouw ziek was en hij moest babysitten. Geen probleem familie komt altijd op de eerste plaats he. Veel sterkte aan je vrouwtje gewenst.
De volgende 2weken ga ik moeten passen omdat mijn vriendin volgende week en ik de week erop moet werken.
Terug van de partij de 20e oktober. |
|
Terug naar boven |
|
|